Известие

Collapse
No announcement yet.

Кaкъв ви е рaзмерa зимни гуми

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от alfon156 Покажи съобщение
    Здрaвей те колеги до сегa съм кaрaл със зимни 205/60/15 сегa ми се искa дa сложa 185/65/15 .Мисълтa ми е могa ли дa ги сложa нa същите лети джaнти или трябвa дa ги сменям и дa ли ще имa видимa рaзлики във височинaтa нa колaтa ?
    http://www.calculator.bg/1/avtomobili_gumi.html
    Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
    159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
    NEW 159 2.0 JTDm Black TI

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
      Това не е вярно.
      И 185 и 195 имат еднакво тегло на квадратен сантиметър, ако спазваш препоръката и си помпаш гумите на по 2.2 атмосфери.
      При теб има голяма доза плацебо ефект.
      Е как ще имат еднакво тегло?
      Хипотетично да приемем че в нормално положение, гумата ляга на 5см по продължението си, 5см × 18,5см = 92,5кв см, при средно тегло на автомобила 1600кг разделено приблизително на 4-те гуми, т.е. средно 400кг, или 400кг ÷ 92,5 = ~ 4,32кг/кв см
      Съответно при 195 размера :
      5 × 19,5 = 97,5
      400 ÷ 97,5 = 4,1кг/кв см
      Всичко това е хипотетично, на практика квадратните сантиметри върху които колата ляга са по-малко и не чак толкова добре разпределени. Затова във всички инструкции дават няколко размера които са най-подходящи за дадените условия. Нямам намерение с никой да се карам или да споря.
      Най-важното е гумите да са с подходящите размери описани в ръководството, отговарящи за съответните метеорологични условия, нови или добре съхранявани.

      Пс Незнам какво е плацебо ефект...?
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
        Пс Незнам какво е плацебо ефект...?
        Да ти се струва, че колата е вдигнала 5 коня след поставяне на лепенка TURBO на задно дясно стъкло.

        Разпределението на теглото има логика да е точно така, друг е въпроса има ли осезаема разлика. Нямам достатъчно стаж в такива условия че да коментирам


        Comment


        • #19
          Предполагам че условията също имат огромно значение, при нас е по-студено и е така да се каже сух студ, докато във Варна примерно се затопля и заледява, после отгоре нов сняг и..., така че логично погледнато разпределението на теглото играе роля в проходимоста. Това вероятно са почти незабележими фактори, на фона на масово неизправните мпс-та на които гумите им са последния проблем.
          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
          Горе главата, нищо че е празна...

          Comment


          • #20
            Една гума колкото е по широка,толкова колата седи по стабилно на пътя.Смисъл от тясна гума не виждам,това са не доказани теории,тегло на сантиметър али бали портокали.Ако толкова ви са умува,запишете висше в Унесесе за начален учител и започнете работа в някое даскало в провинцията като начален учител по физика,и там можете да разтягате локуми до безкрай Аз карам с фабрични размери винаги,последната зима си бях 205/55/16 и то само от пред на алфата и нямах ядове.Е и съобразявах скороста с пътната обстановка Иначе ако се правиш зимъска на шумахер,квито и гуми да сложиш не те очаква добро бъдеще
            SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

            Comment


            • #21
              Защо джиповете в Исландия примерно са широки и меки гуми, нали има сняг, що не карат със 185 примерно.Има ли значие дали карате в зимни условия върху 20 см сняг навят върху заледен асфалт, върху сняг на сух асфалт или върху сняг на замръзнала земя.Какви гуми ще предпочетете.Тесни или широки.
              По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
              конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
              Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
              Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

              Comment


              • #22
                Ей това го бях забравил от последната страница на сервизната книжка
                Attached Files

                Comment


                • #23
                  Защото ти джипки са по 3т, а отдолу хасфалт йок, сещаш се...
                  Всъщност колко от вас разбирачите сте карали с еднакви модели гуми с въпросните размери на една и съща кола (риторичен въпрос)? Пак казвам, не споря че съм прав, това са лични наблюдения, някой по-горе спомена че е доволен от широките гуми защото това и това..., ок няма лошо, що се драчим не моа да разбера ? Казах нещо и ме изкарахте даскал по физика на село, айде....
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #24
                    Аз не знам какво пише в сервизната книжка, значи ако 205 примерно ми осигурява контрол над колата по-добре от 185 значи за мене това е правилната гума.Примерно.Значи всеки си знае колата възможностите и начина шофиране и си избира гуми според това.Ако си свикнал със 205 и си прочел в сервизната книжка нема смисъл се мъчиш на 185.Иобратно.Правилната гума е зимната гума за зимата.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • #25
                      Извод: с каквито и гуменяци да обуеш колата - пътища нямаме .
                      Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                      Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                      Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                      Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                        Е как ще имат еднакво тегло?
                        Хипотетично да приемем че в нормално положение, гумата ляга на 5см по продължението си, 5см × 18,5см = 92,5кв см, при средно тегло на автомобила 1600кг разделено приблизително на 4-те гуми, т.е. средно 400кг, или 400кг ÷ 92,5 = ~ 4,32кг/кв см
                        Съответно при 195 размера :
                        5 × 19,5 = 97,5
                        400 ÷ 97,5 = 4,1кг/кв см
                        Всичко това е хипотетично, на практика квадратните сантиметри върху които колата ляга са по-малко и не чак толкова добре разпределени. Затова във всички инструкции дават няколко размера които са най-подходящи за дадените условия. Нямам намерение с никой да се карам или да споря.
                        Най-важното е гумите да са с подходящите размери описани в ръководството, отговарящи за съответните метеорологични условия, нови или добре съхранявани.

                        Пс Незнам какво е плацебо ефект...?
                        Тотално грешни сметки.
                        Я помисли кое държи колата във въздуха реално.
                        И една кола има средно около 2.2кг/см2. Просто леко да ти подскажа къде основно грешиш.
                        За това един танк е по-проходим, защото слиза под 1кг/см2.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                          Вие сте пренаписали механиката...

                          ---------- Post added at 17:45 ---------- Previous post was at 17:34 ----------



                          За моята кола пак инженери са сметнали, че гумите могат да бъдат от 16/205/55 до 19/235/40. Означва ли това, че като спазвам предписаното, с 19-ките съм принуден да управлявам автомобил с умишлено влошено управление, като освен това се налага и да плащам за по-скъпи гуми? Моята кола не е предвидена за вериги - предполагам, че зимата е препоръчително да ползвам такси .
                          Колега , за Вас специално въпрос от 9-ти клас :
                          Ако дърпаме една тухла , на коя страна ще има по-голямо сцепление - на тясната или широката / усилието, силата с която дърпате дали ще е различна/
                          Ако отговора Вr е - няма значение на коя страна лежи тухлата, значи сте познал , но тогава аз съм прав / че и Нютон също/. Ако отговора Ви е "не" - вероятно сте бягали от часове в училище.
                          Приятен ден и можете да идете с една тухла и връвчица да пробвате.
                          Примера е елементарен и го имаше навремето в учебниците , сега не знам - отдавна свърших с механиката.
                          Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
                          Peugeout 2.2 HDI 133+++
                          Alfa 159 +++ next

                          Comment


                          • #28
                            Ясно е че баланса между сцепление и проходимост е някъде в тия размери, затова и така са описани от производителя. Реално може и 245 да се сложи но каква файда че колата ще седи отгоре на снега, а при опит за завой ще продължи напред вместо в желаната посока. Ок, това за танка по-горе е логично, но танка не е направен за пътна настилка, а за всякакъв терен. Това беше примерен вариамт със сметките, един прост пример че разлики съществуват, до колко се усещат вече всеки сам преценя според стила си на шофиране и пътните условия в момента. Така че не виждам смисъл от караници, всеки нека си каже кой как си усеща колата с гумите които кара зимата. Аз казах своята гледна точка, дали съм прав или не нямам претенции. Уважавам всяко едно мнение.
                            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                            Горе главата, нищо че е празна...

                            Comment


                            • #29
                              А ако някой ми каже какво е натоварването в дименсия либри на квадратен инч цена няма.
                              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                                Ясно е че баланса между сцепление и проходимост е някъде в тия размери, затова и така са описани от производителя. Реално може и 245 да се сложи но каква файда че колата ще седи отгоре на снега, а при опит за завой ще продължи напред вместо в желаната посока. Ок, това за танка по-горе е логично, но танка не е направен за пътна настилка, а за всякакъв терен. Това беше примерен вариамт със сметките, един прост пример че разлики съществуват, до колко се усещат вече всеки сам преценя според стила си на шофиране и пътните условия в момента. Така че не виждам смисъл от караници, всеки нека си каже кой как си усеща колата с гумите които кара зимата. Аз казах своята гледна точка, дали съм прав или не нямам претенции. Уважавам всяко едно мнение.
                                Колега, широките гуми или вериги са заради теглото, фиат чинкуеченто е с гуми 135 по каталог, мислех че изясних формулата, в нея площта не участва - силата е равна на произведението от коеф. на триене по теглото, и най-важнато е коеф. на триене , защото в нашия случай колата е еднакво / примерно/ тежка през лятото и зимата - променя се коеф. на триене, лятото гума/асфалт , зимата гума/сняг. Дано да съм бил ясен най-накрая.
                                Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
                                Peugeout 2.2 HDI 133+++
                                Alfa 159 +++ next

                                Comment

                                Working...
                                X